Klantenservice

Vindt de beste voor je vogels op promotie

Beste klanten, geen leveringen zijn mogelijk tussen 18 en 2/10

 

 

 

Bestelproces

Klik bij het product van uw keuze op de knop In Winkelmand (als u 2 hetselfde producten wenst kies aantal 2), ga naar de andere gekozen producten, kies gewicht en aantal en klik op In Winkelmand.

Wanneer u klaar met uw keuze bent ga naar Winkelmand bekijken.

Als alles in orde is -gekozen producten, prijs, transport kosten, klik op Doorgaan naar afrekenen.

Voor u betaalt , moet u op de vakje kliken- het staat in Engels- I have read and agree to the website terms and conditions-een rood ster (ik ben het eens met de termen en voorwaarden).

Aan de linker kant moet u uw gegevens invulen-adres, email, etc.

Aan de rechter kant kies de gewenste betaalmetode.

De betalling gaat via een beveiligde SSL verbinding.

Door onze payment provider gaat u naar uw bank voor de betaling.

Afgerond de bestelling met kliken op Bestelling plaatsen.

Als u dat moelijk vindt, gebruik de contact formulier voor contact.

Contact

Over ons

De site bestbird.be en de webshop zijn een eigendom van Best Bird bvba. Best Bird is geregistreerd in Bulgarije met de ondernemingsnummer BG 204868697(dat is ook de btw nummer).

Onze klanten mogen de ondernemingsnummer cheken bij de Bulgaarse Koophandel (Bulgarian Trade Register), onze partners cheken de valid BTW nummer op de pagina VIES van de European Commission.

Onze voornaamste activiteit is online verkoop van voersupplementen en natuurproducten voor vogels en hobby dieren. We hebben de vereist registratie bij de Bulgaars Voedsel Agentschap.

Als online verkoper zijn we ook in Bulgarije geregistreerd en onderworpen aan alle Europese wetten en normen.

We hebben registratie voor de verwerking (en bescherming) van persoonlijke gegevens (beneden is onze GDPR).

adres- Polk. Bonev str 15, ap.5 ,  4003  Plovdiv, Bulgarije

email: bestbirdbg@gmail.com

GSM +359 878347477

Veel gestelde vragen

Waarom zijn de producten van Best Bird zo goedkoop?

Bij ons vindt je geen bekende merken. Mijn eigen begrip is dat de klant voor de product en niet voor de verpakking en de ettiket moet betalen.

Wij krijgen onze producten als bijepollen, appelpoeder, aroniabessen poeder direct van de Bulgaarse producenten.

Andere producten als kurkuma, gember, citroenzuur krijgen wji direct van de groothandelaar die de producten importeert.

Hoe korter de keten hoe eerlijke de prijzen!

Zijn de prijzen zo laag omdat de kwaliteit niet goed is?

Niets is minder waar!

Wij beschikken alle vereiste certificaten  voor kwaliteit en houdbaarheid van onze leveranciers.

Op onze ettiketen vindt je de batch (lot) nummer en de houdbaarheidsdatum.

De producten zijn voor dierlijke consumptive maar van humaine kwaliteit.

Ik ben een vogelliefhebber ook en alle producten zijn eerst op mijn vogels getest.

Betalingsmogelijkheden

Als je een bestelling plaatst bij Best Bird kan je online betalen. U betaalt vooraf via uw eigen bank en die zijn de betaalmetodes  iDEAL, Bancontact, Belfius Direct, Credit card, ING Home Pay, SOFORT. Online betalingen verlopen via het beveiligde systeem van de firma Mollie, markt leider op het vlak van online beveiligde betalingen. Wij zien uw bankrekening niet. Na het bestelprocess op de website van Best Bird, kom je- wanneer je gekozen hebt voor online betaling- automatisch terecht op de beveiligde site van Mollie.

Je versleutelde betalinggegevens zijn via een beveiligde SSL verbinding ingevoerd in hun systeem. Daardoor zal er nooit kritische betaalinformatie van je opgeslagen worden op onze website. Op die manier verzekeren wij je maximale veiligheid en kan je online betaling in alle vertrouwen bij Mollie afhandelen.

Wanneer de betaling van een bestelling bevestigd wordt aan Best Bird, wordt er naar de klant en extra bevestingsmail gestuurd.  Daarmee weet je dan zeker dat de betaling correct afgerond is. Betaling bij ontvangst van een pakket is niet mogelijk.

Een betaling via bankoverschrijving is mogelijk maar zorgt steeds voor de vertraging van de levering. Dit betaling gebeurt via de bankrekening van onze betalingspartner Mollie- u krijgt een referentie numer die u moet invullen bij de betaling (het is niet direct naar Best Bird, maar 100% veilig). Betaling via direct overschrijving naar ons bankerekening (in Bulgarije) voor particuleren is af te raden-  de banken rekenen extra kosten voor de overschrijvingen naar Bulgarije.

Levering

Er wordt uitsluitend in Belgie en Nederland uitgeleverd. Verzendkosten voor zendingen naar andere landen (via dit website) alleen in overleg. Voor de levering naar Belgie gebruiken we weekelijks ons eigen vervoer, zonder de kosten aan de klanten te rekenen. In Belgie en Nederland doen we beroep op de diensten van Bpost en PostNl. Verzendkosten  bedragen  4.0 euro voor Belgie en 4.0 euro voor Nederland (promotie tot 30/07) voor een verzending tot 30 kilo. Voordat de betaling gedaan wordt, zal de totaalprijs kenbaar worden gemaakt. Uw bestelling zal pas in behandeling genomen worden, nadat het bedrag geboekt staat op onze bankrekening.

Geen extra verpakingskosten zijn aangerekend!

De leveringstermijn is 2-3 werkdagen en is van toepassing vanaf het moment dat wij je betaling hebben ontvangen. Wanneer de betaling van een bestelling bevestigd wordt aan Best Bird wordt er naar de klant een extra E-mail bevestiging gestuurd. Voorlopig is het nog niet mogelijk om een datum van levering te kiezen.

Algemene voorwaarden

Best Bird (bestbird.be) is een site van Best Bird bvba te Plovdiv, Bulgarije. Bij het plaatsen van een bestelling sluit u een koopovereenkomst met Best Bird bvba. Alle genoemde prijzen zijn in euros. De vervoer van onze goederen naar Belgie nemen we op ons rekening, de verzendkosten voor onze klanten zijn de verzendkosten in Belgie – 4.0 euro en Nederland – 4.0 euro9 promotie tot 10 april). Verzenskosten voor zendingen naar andere landen alleen in overleg.

Typefouten, evenals wijzigingen in de afgebeelde artikelen zijn voorbehoeden. Best Bird behoudt zich het recht een bestelling te weigeren.

Eventuele tekortkomingen en beschadingen dienen direct bij ontvangst van de goederen aan Best Bird worden gemeld.

Privacy statement

Privacybeleid- geldig vanaf 23 mei 2018

Privacybeleid
Privacybeleid Best Bird
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 13-12-2018.

Wij zijn ons er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt en waarom we deze gegevens verzamelen. Zo snapt u precies hoe wij werken.

Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Best Bird. U dient zich ervan bewust te zijn dat Best Bird niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren.

Best Bird respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

Van de website van Best Bird worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. Best Bird respecteert uw privacy en behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig en vertrouwelijk. De verwerking van uw persoonsgegevens gebeurt conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken, en met welk doel. Wij raden u aan deze verklaring zorgvuldig te lezen.

Ons privacybeleid:
Volgens de privacywetgeving moeten we aangeven welke ‘juridische gronden’ we hebben om uw gegevens te gebruiken.

Op basis van contractuele afspraken tussen u en Best Bird hebben wij gegevens van u nodig. Dit is bij uw aankoop van een product of bij uw recht op garantie.
Deze gegevens verzamelen wij bij:
– bestellen en pre-order
– bezorging en verzending
– retour
– contact met onze klantenservice
#
Naast de contractuele afspraken kunnen we uw gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dit betekend dat we u de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan uw privacy.
Deze gegevens verzamelen wij bij:
– bezoek van Best Bird website
– account
– reviews
– contact met onze klantenservice
– nieuwsbrief en e-mail
– social media
Naast de contractuele afspraken en bij “gerechtvaardigd belang” kunnen we ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken.
Deze gegevens verzamelen wij bij:
– vermoeden fraude
– na het zelf toestemming geven om uw gegevens te gebruiken bij bijvoorbeeld het ontvangen van onze nieuwsbrief.

Wie heeft toegang tot uw gegevens?
We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het gaat dan om:
– pakket diensten zoals DPD, PostNL, Bpost en DHL
– leveranciers
– betaal diensten
– IT-dienstverleners

De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te leveren namens Best Bird. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van uw gegevens. We verkopen uw gegevens nooit aan derden.

De ingangsdatum voor de geldigheid van deze voorwaarden is 13/12/2018, met het publiceren van een nieuwe versie vervalt de geldigheid van alle voorgaande versies.

Over de gegevensverwerking:
Hieronder kunt u lezen op welke wijze wij uw gegevens verwerken, waar wij deze (laten) opslaan, welke beveiligingstechnieken wij gebruiken en voor wie de gegevens inzichtelijk zijn.

– Webwinkelsoftware, Webhosting en E-mail
Al onze domeinnamen zijn geregistreerd bij Site Ground. Site Ground verwerkt persoonsgegevens namens ons en gebruikt uw gegevens niet voor eigen doeleinden.
Onze websites en e-maildiensten worden gehost op servers van Site Ground in Nederland. Zij verwerken persoonsgegevens namens ons en gebruiken uw gegevens niet voor eigen doeleinden.
Zij slaan uw gegevens op in verschillende databases. Ze hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen.
Site Ground verwerken hun data alleen binnen de EU of hebben passende technische- en organisatorische beveiligingsmaatregelen genomen of zijn aangesloten bij het Privacy Shield Framework. Zij nemen de nodige stappen voor een goede gegevensbescherming. Het niveau van gegevensbescherming is gerelateerd aan een risico-inschatting.
Wel kunnen deze partijen metagegevens verzamelen over het gebruik van de diensten. Dit zijn geen persoonsgegevens. Site Ground heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om verlies en ongeoorloofd gebruik van uw persoonsgegevens te voorkomen. Site Ground is op grond van de overeenkomst tot geheimhouding verplicht.
Site Ground heeft geen toegang tot ons postvak en wij behandelen al ons e-mailverkeer vertrouwelijk.
Wij mogen zonder uw expliciete schriftelijke toestemming geen gegevens delen met een subverwerker die niet aan de bovenstaande eisen voldoet. Door enkel te werken met partijen die voldoen aan deze eisen, zorgen wij ervoor dat uw gegevens ook bij deze subverwerkers op de juiste manier verwerkt worden en goed beveiligd zijn.

– Mailinglijsten – nieuwsbrief
Wij versturen onze e-mails vooral personlijk.
Onderaan elke e-mail die geautomatiseerd via onze website is verzonden ziet u de ‘unsubscribe’ link.

– Payment processor Mollie
Voor het afhandelen van de betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van Mollie. Mollie verwerkt uw naam, adres en woonplaatsgegevens en uw betaalgegevens zoals uw bankrekening- of creditcardnummer. Mollie heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. Mollie behoudt zich het recht voor uw gegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met derden te delen. Mollie bewaart uw gegevens niet langer dan op grond van de wettelijke termijnen is toegestaan.

– Beoordelingen
Wij verzamelen reviews via ons eigen site. Als u een review achterlaat dan bent u verplicht om een naam en e-mailadres op te geven. In sommige gevallen kan wij contact met u opnemen om een toelichting op uw review te geven. In het geval dat wij u uitnodigen om een review achter te laten delen wij uw naam en e-mailadres met niemand anders.

– Verzenden en logistiek
Voor het verzenden van onze bestellingen in onze webwinkel maken wij geen gebruik van andere platformen.

1. Als eerste verzendpartner hebben wij Bpost.
Als u een bestelling bij ons plaatst is het hun taak om uw pakket bij u te laten bezorgen. Bpost doet 1 poging tot bezorgen en zet het pakket daarna op een pick-up point. Hier kunt u dan op een voor u handig tijdstip het pakket ophalen.
Wij maken gebruik van de diensten van Bpost voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij uw naam, adres en woonplaatsgegevens met Bpost delen. Bpost gebruikt deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst. In het geval dat Bpost onderaannemers inschakelt, stelt Bpost uw gegevens ook aan deze partijen ter beschikking, maar ook enkel ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst.

2. Als tweede verzendpartner hebben wij PostNL.
Tevens bieden wij op verzoek van u PostNL als alternatief voor Bpost.
Als u een bestelling bij ons plaatst is het onze taak om uw pakket bij u te laten bezorgen. Wij maken gebruik van de diensten van PostNL voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij uw naam, adres en woonplaatsgegevens met PostNL delen. PostNL gebruikt deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst. In het geval dat PostNL onderaannemers inschakelt, stelt PostNL uw gegevens ook aan deze partijen ter beschikking, maar ook enkel ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst.
PostNL bezorgt met als Bpost 1 keer aan huis en brengt uw pakket daarna bij een pick-up point. Hier kunt u dan op een voor u handig tijdstip het pakket ophalen.

3. Als derde verzendpartner mogen wij DHL, DPD of Cariboo gebruiken.

Facturatie en boekhouden

Voor het bijhouden van onze administratie en boekhouding maken wij geen gebruik van online platforms. Wij delen niet uw naam, adres en woonplaatsgegevens en details met betrekking tot uw bestelling. Deze gegevens worden gebruikt voor het administreren van verkoopfacturen.
Sommige administratieve gegevens moeten wij voor de belastingdienst verplicht 7 jaar bewaren na ontvangst. Gegevens worden niet langer bewaard dan nodig.

– Google Analytics
Wij gebruiken Google Analytics om ons een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven.
Aan de hand van deze statistieken kunnen wij verbeteringen toepassen op onze website. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google voor Google Analytics.

– Externe verkoopkanalen
Voorlopig gebruiken wij geen externe verkoopkanalen#

– Automatisch verzamelde gegevens
Gegevens die automatisch worden verzameld door onze website worden verwerkt met het doel onze dienstverlening verder te verbeteren. Deze gegevens (bijvoorbeeld uw IP-adres, webbrowser en besturingssysteem) zijn geen persoonsgegevens.

– Medewerking aan fiscaal en strafrechtelijk onderzoek
In voorkomende gevallen kan Best Bird op grond van een wettelijke verplichting worden gehouden tot het delen van uw gegevens in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidswege. In een dergelijk geval zijn wij gedwongen uw gegevens te delen, maar wij zullen ons binnen de mogelijkheden die de wet ons biedt daartegen verzetten.

– Bewaartermijnen
Wij bewaren uw gegevens zolang u cliënt van ons bent. Dit betekent dat wij uw klantprofiel bewaren totdat u aangeeft dat u niet langer van onze diensten gebruik wenst te maken. Als u dit bij ons aangeeft zullen wij dit tevens opvatten als een vergeetverzoek. Op grond van toepasselijke administratieve verplichtingen dienen wij facturen met uw (persoons)gegevens te bewaren, deze gegevens zullen wij dus voor zolang de toepasselijke termijn loopt bewaren. Medewerkers hebben echter geen toegang meer tot uw cliëntprofiel en documenten die wij naar aanleiding van uw opdracht hebben vervaardigd.

– Uw rechten
Op grond van de geldend Europese wetgeving heeft u als betrokkene bepaalde rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Wij leggen u hieronder uit welke rechten dit zijn en hoe u zich op deze rechten kunt beroepen. In beginsel sturen wij om misbruik te voorkomen afschriften en kopieën van uw gegevens enkel naar uw bij ons reeds bekende e-mailadres. In het geval dat u de gegevens op een ander e-mailadres of bijvoorbeeld per post wenst te ontvangen, zullen wij u vragen zich te legitimeren. Wij houden een administratie bij van afgehandelde verzoeken, in het geval van een vergeetverzoek administreren wij geanonimiseerde gegevens. Alle afschriften en kopieën van gegevens ontvangt u in de machineleesbare gegevensindeling die wij binnen onze systemen hanteren. U heeft te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u vermoedt dat wij uw persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruiken.

– Inzagerecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, in te zien. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.

– Rectificatierecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te laten aanpassen. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens zijn aangepast.

– Recht op beperking van de verwerking
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te beperken. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens tot u de beperking opheft niet langer worden verwerkt.

– Recht op overdraagbaarheid
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres afschriften of kopieën van alle gegevens over u die wij hebben verwerkt of in opdracht van ons door andere verwerkers of derden zijn verwerkt. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen wij in een dergelijk geval de dienstverlening niet langer voortzetten, omdat de veilige koppeling van databestanden dan niet langer kan worden gegarandeerd.

– Recht van bezwaar en overige rechten
U heeft in voorkomende gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door of in opdracht van Best Bird. Als u bezwaar maakt zullen wij onmiddellijk de gegevensverwerking staken in afwachting van de afhandeling van uw bezwaar. Is uw bezwaar gegrond dat zullen wij afschriften en/of kopieën van gegevens die wij (laten) verwerken aan u ter beschikking stellen en daarna de verwerking blijvend staken. U heeft bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden onderworpen. Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent u van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacyzaken.

– Cookies
Wij haten cookies. Van ons krijgt u geen cookies.

– Wijzigingen in het privacybeleid
Wij behouden te allen tijde het recht ons privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina vindt u echter altijd de meest recente versie. Als het nieuwe privacybeleid gevolgen heeft voor de wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens met betrekking tot u verwerken, dan brengen wij u daarvan per e-mail op de hoogte.

– Contactgegevens
Best Bird ltd
Polkovnik Bonev straat 15
App.5
Plovdiv
Bulgarije
Gsm 00359/878347477
Email bestbirdbg@gmail.com

Indien u nog vragen mocht hebben over de Privacy Policy van Best Bird, dan kunt u een E-mail sturen. In het geval wijziging van onze Privacy Policy nodig mocht zijn,  dan vindt u op deze pagina altijd de meest recente informatie.

Retourbeleid (bedenkentijd)

Volgens de Europeese wetgeving hebt u als klant na uw aankoop 14 dagen (vanaf de datum van de levering) bedenkentijd.

Als de producten niet aan uw verwachtingen voldoen mag u ze, zonder een reden te geven maar ongebruikt en in originele verpakking retourneren. Annuleert u de bestelling, nadat de bestelling aan u verzonden is, dan is Best Bird genoodzaakt u de verzendkosten in rekening te brengen. Alle annuleringen dienen schriftelijk aan Best Bird kenbaar worden gemaakt (dit kan via E-mail). U krijgt een retour adres in Belgie. U dient in uw annulering uw volledige naam en factuurnummer te vermelden. Voor het terugbetalen van al behaalde bedragen hebben wij tevens uw bankrekeningnummer  nodig met het IBAN en BIC code. Let op- het rekeningnummer dat u opgeeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Best Bird heeft gedaan. Dit i.v.m. fraude met terugbetalingen.